28.04.2020 | Anne Selonen

Tavoita digissä tehokkaasti ja turvallisesti

Yrityksesi digitaalinen mainos on tärkeä osa luotettavaa uutismediaa

Uutismedioiden verkkopalvelujen sisältö muodostuu toimittajien kirjoittamista artikkeleista ja yritysasiakkaiden mainoksista. Kuulostaa selkeältä ja yksinkertaiselta, eikö totta? Juuri pitämällä digitaalisen mainonnan ympäristön selkeänä, varmistamme yrityksesi viestin ja brändin tehokkaamman tavoittamisen.

On myös tärkeää tietää, missä ympäristössä brändisi ja viestisi näkyvät. Uutismedioiden verkkopalvelujen paikallinen laatusisältö on turvallinen mediaympäristö. Mainos luotettavassa ympäristössä kertoo tarinaa sinusta ja sinun yrityksestäsi.

Pysähdy tavoitteen äärelle – mitä juuri nyt on tärkeää tehdä

Pysähdy hetkeksi siihen, mitä haluat juuri nyt kertoa yrityksestäsi ja yrityksesi tarjonnasta suurelle yleisölle. Miksi juuri nyt on hyvä aika mainostaa: oletteko lanseeraamassa uutta ideaa tai tarjota tuotetta? Haluatteko ohjata kävijöitä verkkokauppaan? Tunnetaanko yrityksenne tarpeeksi hyvin toimialueellanne? Millaista viestintää asiakkaasi odottavat yritykseltäsi ja miten voisit helpottaa asiakkaasi arkea?

Kaikkea ei tarvitse tehdä itse. Asiantunteva mediamyyjä auttaa kampanjan tavoitteen määrittelyssä ja kampanjasuunnittelussa. Asiantuntevat mediamyyjät tuntevat mediat ja tietävät millaisilla ratkaisuilla tavoitteesi saavutetaan. Ja mitä selkeämpi tavoite digikampanjalle on asetettu, sen helpompi on mitata kampanjan toimivuutta ja arvioida sen onnistumista.

Selkeä viesti toimii tehokkaasti

Mainoksen tulee heijastaa yrityksesi olemusta ja kampanjan tavoitetta. On tärkeää tuoda kampanjan viesti selkeästi esille. Display-mainonnassa eli perusbannereissa näyttävä visuaalinen ulkoasu ja selkeä kohderyhmää puhutteleva viesti varmistavat kampanjan onnistumisen.

Mikäli haluat, että mainosta klikataan, niin lisääthän banneriin selkeän toimintakehotuksen klikkaukselle eli call-to-action -painikkeen, osta täältä / lue lisää / tutustu. Natiivimainonnassa puolestaan tunteisiin vetoava sisältö tai neutraali faktasisältö houkuttelee lukemaan natiiviartikkelin.

Me autamme luomaan kohderyhmäsi tavoittavan digikampanjan, jonka viesti puhuttelee ja näkyy luotettavassa mediaympäristössä. Tee kanssamme toimivaa digimainontaa ja kerro lukijoille yrityksesi tarina.

Kirjoittaja on Mediatalo Keskisuomalaisen digimainonnan suunnittelupäällikkö