« Takaisin

Tuotteistaminen helpottaa kaupankäyntiä

Yksinkertaisimmillaan tuotteistaminen voi tarkoittaa sitä, että paketoit palvelusi helposti ostettavaksi ja myytäväksi. Asiakkaan kannalta se voi tarkoittaa esimerkiksi useamman erillisen palvelun paketointia ja kiinteää hinnoittelua. Myyjä saavuttaa tuotteistamisen avulla usein parempaa katetta liiketoiminnalle, esimerkiksi tuotantoprosessin vakioimisen kautta.

Redlandin 5 vinkkiä palvelusi tuotteistamiseen:

  1. Paketoi palvelusi helposti ostettavaksi ja myytäväksi. Kerro asiakkaallesi palvelusi konkreettiset hyödyt.
  2. Luo palvelullesi vakioitu tuotantoprosessi, joka on helppo monistaa ja jota toistamalla säästät aikaa ja saat kulujasi pienemmiksi.
  3. Hinnoittele oikein ja kerro selkeästi mitä hintaan kuuluu.
  4. Markkinoi palveluasi. Kerro hienosta palvelustasi, muuten kukaan ei tiedä siitä! Ota käyttöön kaikki viestintäkanavasi, esimerkiksi sosiaalinen media, uutiskirje ja digimarkkinointi.
  5. Tee ostaminen helpoksi. Ellei palveluasi voi suoraan ostaa verkkokaupasta, niin panosta helppoon yhteydenottoon verkkosivuillasi.

Näin me sen teimme: Redlandin markkinointipaketit

Redland on kasvu- ja kehityskumppani, jolta saat kaikki markkinointi-, viestintä- ja digipalvelut hallitusti yhdestä osoitteesta. Ajatus markkinointipalvelujen paketoimisesta yrityksille lähti siitä, että tunnistimme yrittäjien markkinointitarpeiden koskevan useimmiten tiettyjä asioita. Nämä olivat visuaalisen ilmeen luominen tai kehittäminen, verkkosivuston rakentaminen, digimarkkinoinnin aloittaminen ja erilaisten videoiden tekeminen.

Muotoilimme markkinointipakettimme vastaamaan yritysten erilaisia kasvutarpeita ja toimimaan erityisesti keväällä 2020 vallitsevassa poikkeustilanteessa. Hinnoittelimme pakettimme niin, että niihin on mahdollista saada kehittämistukea, joita useiden kuntien ELY-keskukset tarjoavat esimerkiksi yrityspalvelusetelin muodossa.

”Rakensimme kysytyimmistä markkinointipalveluistamme kevyen markkinointiavun tarpeessa oleville yrityksille kohdennetun kampanjan, jossa tarjotaan viittä erilaista pakettia. Yrittäjän ei tarvitse itse tietää, mikä hänen yritykselleen toimii parhaiten, sillä käymme markkinoinnin kehittämistarpeet aina yhdessä läpi. Sen jälkeen valitsemme sopivimman ratkaisun valikoimastamme”, sanoo asiakkuusjohtaja Virpi Koskinen.

Tutustu markkinointipaketteihimme ja ota yhteyttä!